Günter Höns
[Famfo-esens-l] Vorfahren in Esens
[Famfo-esens-l] OSB Uphusen
2008/01/28 15:09:39
Karl-Heinz Galts
[Famfo-esens-l] Vorstellung und Frage zu meinem N achnamen Galts bzw. die ältere Version Galtets
[Famfo-esens-l] Änderung zu Info 1-2008
2008/01/16 23:59:44
Klaus Meyer
Re: [Famfo-esens-l] Ort Accum bei Stedesdorf ?
[Famfo-esens-l] Info No 1 - 2008

[Famfo-esens-l] Wessels in Extum, Aurich

Date: 2008/01/08 16:33:44
From: Laraine Wilson Wessels <lwessels(a)...

Hello!  I'm looking for information about my husband's German family.  Any help would be greatly appreciated!

Here's what I have on this Lutheran family:
Johann Wessels born 1795, died 9 May, 1858 Oldenbrok, Wesermarsch, Germany.  He married
Gretje Hinrich abt 1820 in Extum, Aurich, Germany.  The children I know:
- Meta Margaretha Wessels 1822-1902 married Henry D. Neeland in 1842 at Aurich. They moved to America (Illinois) in 1854
- Wessel Janssen Wessels  born 28 May 1825 at Extum

Wessel Janssen Wessels married Anna Christine Johanne Harmjanz.  I have information on this marriage and many years back along the Harmjanz ancestry.  Their son Hinrich August Wessels 1863-1925 came to America (Illinois) & married in Peoria, Illinois.

I would like further information on Wessels Janssen Wessels' parents - Johann Wessels & Gretje Hinrich, especially their parents and siblings.

Thank you!
 (Message translated below using translate.google.com)
Hallo! Ich suche Informationen über meinen Ehemann
der deutschen Familie. Jede Hilfe wäre sehr dankbar!

Hier ist, was ich
auf dieser lutherischen Familie:
Johann Wessels geboren 1795, gestorben 9.
Mai 1858 Oldenbrok, Wesermarsch, Deutschland. Er heiratete
Das Heizsystem
Hinrich abt 1820 in Extum, Aurich, Deutschland. Die Kinder ich wissen:
--
Meta Margaretha Wessels 1822-1902 verheiratet Henry D. Neeland in 1842 in
Aurich. Sie zog nach Amerika () 1854

Wessel Janssen Wessels heiratete Anna
Christine Johanne Harmjanz. Ich habe Informationen über diese und viele Jahre
der Ehe zurück entlang der Harmjanz Abstammung. Ihr Sohn Hinrich August Wessels
1863-1925 kamen nach Amerika (Illinois) und heiratete in Peoria, Illinois.

Ich möchte weitere Informationen über Janssen Wessels Wessels Eltern -
Johann Hinrich Wessels & Heizsystem, vor allem ihre Eltern und Geschwister.

Vielen Dank!

Laraine Wilson Wessels
near Peoria, Illinois, USA

Looking for last minute shopping deals?