[Famfo-esens-l] Neuer Trick im Weg

Date: 2013/03/13 17:41:04
From: Familienforschungsgruppe Esens \[geschlossene Vereinsliste\] <famfo-esens-l(a)...

Hallo liebe Listenmitglieder,

ich habe heute folgende Mail bekommen:

   Hello
             How are you? i traveled to the imperial college gallery
   section,Maritime Quarter, Swansea Wales) and
   unfortunately for me the hotel i lodged got razed by fire.all my
   valuables including cash,cell phones and my
   traveling documents were destroyed during the inferno but luckily
   for me i still have my passport with me.i have
   contacted the police but they are not responding to the matter
   effectively they only asked me to write a statement
   about the incident and referred me to the embassy in London.

   Please i really need your assistance for me to go to the embassy and
   also to the airline office so i can start processing
   a new flight ticket.i am also having problems settling outstanding
   hotel bills and the hotel management are not helping
   matters at all please let me know if you can help me out, Thanks

   Waiting for your mail

   Burdette Walters

Ich habe mit Google den gleichen Text, nur mit anderem Absender gefunden. Was mir sehr zu denken gibt ist, dass ich mit einem Burdette Walters wg. Ahnenforschung Kontakt hatte. Woher wissen die das, haben die meinen Computer gehackt. Seine Email-Adresse ist bei mir nicht gespeichert, nur Unterlagen, die ich mal erhielt. Der ist aber wirklich nicht der Absender.

Also vorsichtig sein!!!

Beste GrĂ¼sse
Uschi (Boes)